At blive fyret er noget af det mange mennesker frygter. Dette er også en af grundene til at mange gerne vil gøre sit bedste på sin arbejdsplads. Hvad gør man hvis man bliver fyret? Skal man så bare stå uden løn eller noget som helst? Skal man sælge sit hus for at kunne leve lidt? Svaret er nej, det skal du ikke. Der er en løsning som er rigtigt god at have. Det er faktisk noget som mange vil sige er essentielt.

Hvad gør jeg?

Når man bliver fyret er det en god idé at have en fagforening. En fagforening er et sted du indbetaler lidt penge på hver måned, hvis du så bliver fyret eller mister dit job, så sørger de for at du stadig har nogle penge i hver måned. På denne måde kommer du aldrig til at stå og mangle penge hvis jobbet skulle ryge. Du vil ikke få ligeså meget som hvis du arbejder, men det ville være nok til at holde ens fantastiske golf abonnement kørende. Der er dog nogle ting at tænke over inden man vælger en fagforening.

Ting at tænke over

Først og fremmest skal du vurdere om du tjener penge nok. En god idé ville være at få en fagforening hvis man tjener mere end 10.000 kroner. Dette vil nemlig være nok til at indbetale penge, og stadigvæk have råd til ens udgifter. Der skal dog også tænkes på hvilke slags fagforening man vil have. Der er nemlig mange at vælge mellem, og det kan godt være du bare vil have den billigste, men de andre har mange fordele man kan kigge på. Man skal også tænke på hvis man bliver fyret og ikke sætte sig for dyrt. Altså skal man ikke have en masser af ting som gør ens hverdag meget dyrt. Hvis man gerne vil have en bil, så vil det være smart at få en elbil, mens man stadig har penge. Selvom de måske er lidt dyrere normalt, så er de meget billigere at køre rundt i, og kan derved spare dig for masser af penge. Det eneste du skal have til den er en god el-bil oplader. Der er også en husleje der kan gøre at du ikke kan få det til at køre rundt hvis du mister jobbet. Hvis det skal koges helt ned så er det typisk smart ikke at sætte sig for dyrt, men at bruge sin sunde fornuft.