I disse tider skal man være glad for sit arbejde. Eller nærmere, glad for at have et arbejde. Måske går du og er nervøs for at blive fyret. I så fald vil disse råd hjælpe dig, så du sikrer dig dit nuværende job.

Kig med og bliv inspireret med ideer til at sikre dig dit job i lang tid fremover. På den måde kan du have ro i maven, og overskud til at præstere dit bedste i dit job.

En god nattesøvn hjælper dig med at præstere bedre

Forudsætningen for at kunne yde sit max på jobbet er, at man er udhvilet og frisk til en dag på job. Her er der flere ting, der kan hjælpe dig, så du er frisk og klar på arbejdsdagen. Et enkelt og køligt soveværelse er vigtigt. Ligesom den rette seng er enorm vigtig.

Der findes mange typer senge. Hvilken der er bedst til dig, afhænger af dine behov. Hvis du er typen, der for eksempel arbejder i sengen, kan en elevationsseng være et godt valg. Vigtigst er dog, at sengen er god at sove i, så du kan være udhvilet næste dag til at præstere på jobbet.

Meld dig ind i en A-kasse

Hvis du ikke allerede er medlem af en A-kasse, skal du skynde dig at blive det. Det er nemlig din sikring for at kunne få dagpenge, hvis du skulle blive ledig. Samtidig er det også din sikring for at kunne få sygedagpenge.

Man er langt bedre stillet, når man er medlem af en A-kasse. Det giver også ro til at koncentrere sig om at passe sit arbejde, når der er styr på det økonomiske. Man har også muligheden for at melde sig ind i den fagforening, der er tilknyttet ens A-kasse. Fagforeningen kan hjælpe dig, hvis der er fejl med din lønseddel, eller du har uoverensstemmelser med din chef eller afdeling.

Efteruddan dig

En god måde at sikre sig sit job og sin position på er ved at efteruddanne sig. På den måde er det altid den sidste nye viden, der ligger til grund for ens arbejde. Det giver samtidig en god ballast til ens CV, og den virksomhed, du arbejder i, kan have enorm meget glæde, af den viden du har og får gennem din efteruddannelse.

En efteruddannelse udruster dig ikke kun til at beholde dit job, men kan også hjælpe dig til at stige i graderne, i den virksomhed du er ansat i. Det er altid en god ide at sige ja tak til kurser og efteruddannelse. Det sikrer dig rigtig godt i forhold til din jobsituation.

Tegn en lønsikring

En lønsikring kan virke som en dyr ting, men i det lange løb er sådan en sikring guld værd. De fleste lønsikringer kan sikre dig op til 90 procent af din løn, hvis du skulle blive fyret. Dette er en virkelig god sikring, så man ikke skal gå og være nervøs i hårde tider.

Nogle gange er der penge at spare på en lønsikring, hvis man i forvejen har tegnet abonemet på A-kasse eller fagforening samme sted. Ofte er man med denne forsikring sikret løn i op mod 1 år efter opsigelsen. Det kan give ro i maven, så man har tid til at komme godt videre på arbejdsmarkedet.