Assurandør- & Kundechefforeningen i Tryg (AKF)

Assurandør- & Kundechefforeningen i Tryg (AKF)
Vestre Havnepromenade 5 2
9000 Aalborg

Telefon nummer for Assurandør- & Kundechefforeningen i Tryg (AKF):
(+45) 70112020 / 70 11 20 20

Centrér kort

Bedste fagforening og A-Kasse – Spar op til 6000 pr år med ny A-Kasse

Når du skal vælge en fagforening så er det for at sikre dig bedst muligt, hvis du finder dig i en situation, hvor du har problemer med din arbejdsgiver, men det er jo også prinsen i forhold til hvad du får af hjælpe der tæller. Faktisk er prisen på fagforening meget lille i forhold til a-kassen. Disse to ting hænger dog sammen hos langt de fleste og herunder kan du se præcis hvad du får og hvad du skal betale.

Når du skal vælge dig en ny fagforening eller A-kasse, så er der frit valg på alle hylder. Det var i gamle dage at arbejdsgiveren kunne bestemme hvilken forening du skulle være med i. De gamle forbund som 3F og HK mfl. er af den gamle skole og derfor en del dyrere

Så selvom du i dag måske tilhører denne fagforening, så er det altså muligt at finde både et andet forbund og få en langt bedre pris.
Din fagforening er meget vigtigt og ikke stedet at sparer. Den koster ofte ned til 69 kr. pr. måned. A-Kassen er den del der hjælper, hvis pludselig står uden arbejde, men det er fagforeningen der hjælper dig hvis du har problemer med din arbejdsgiver. Det kan være en af disse

• Hvis du får for lidt i løn
  • Mobning eller anden opførsel
  • Juridiske udfordringer
  • Opsagt uden grund
  • samt meget meget mere

A-kassen er den dyreste og den der hjælper, hvis du pludselig er uden arbejde. Fagforeningen er den der hjælper hvis du har problemer, men A-Kassen er pengetanken, så at sige. Derfor er det super vigtigt at du er med i en a-kasse og gerne en der passer til dig dig og ikke din arbejdsgiver.

Har du ønsker om at blive sevlstændig. Så kig på rigtige fagforeninger og A-Kasser.

Få store private økonomiske lettelser med din A-Kasse og fagforening. Spar over 6000 om året uden at miste hjælp når du skal bruge den

A-Kasse og fagforening er ikke det samme De to ting hænger sammen men er ikke det samme De har to forskellige funktioner og det skal du vide inden du vælger. Fagforeningen består af jurister der hjælper hvis hvis du får problemer. A-Kassen er den der sørger for at du får penge mens du finder et nyt job. Det er ligeledes A-kassen der stiller krav til, hvordan du kan få penge og om du får karantæne. Lige så er det A-kassen der skal sørger for at kontakten til jobcenteret bliver så nem som mulig. Der er mange krav og særligt hvis du er selvstændig så kig dig godt for og kontakt flere for at få den fornødne hjælp.