3F, Fagligt Fælles Forbund, har indgået en markant sponsoraftale med Superligaen. Aftalen løber over tre år (indeværende sæson plus yderligere to) og understreger 3F’s engagement i dansk fodbold.

3F har forpligtet sig til at betale 13 millioner kroner årligt, hvilket resulterer i en samlet investering på 39 millioner kroner. Denne aftale med Divisionsforeningen gør 3F til hovedsponsor for den øverste fodboldliga i Danmark.

Godt for Superligaen

Sponsoratet fra 3F betragtes som en væsentlig fordel for Superligaen og dens klubber. Ifølge Claus Thomsen, fra Divisionsforeningen, matcher 3F og Superligaen hinanden perfekt med deres fælles mål om at skabe Danmarks største fællesskab. Samarbejdet forventes at bringe positive udviklinger for både ligaen og dens fans i de kommende år. Desuden, jo længere et partnerskab varer, desto mere værdifuldt bliver det, både i form af øget kendskab og styrket samarbejde.

Det skal nævnes at at 3F har været sponsor af superligaen siden 2019. Udover de 13 millioner kroner betalt direkte til Divisionsforeningen, har 3F også indgået lokalaftaler med alle 12 Superliga-klubber. Disse aftaler, som samlet set beløber sig til yderligere tre-fire millioner kroner årligt, giver 3F-medlemmer gratis adgang til fodboldkampe, hvilket forstærker værdien af sponsoratet betydeligt.

3F’s tilgang til sponsoratet

Grundtanken med 3F’s sponsorat er at give deres medlemmer mulighed for at opleve fodbold gratis gennem medlemskabet af fagforeningen. Dette initiativ styrker fællesskabsfølelsen og tilgængeligheden af sport, hvilket er kernen i 3F’s sponsoraftale med Superligaen.

De mest markante sponsorater fra 3F findes i klubber som AGF, AaB, OB og Brøndby. Men 3F har også aftaler med de resterende otte Superliga-klubber, hvilket viser forbundets brede engagement i dansk topfodbold.

I lyset af denne nye aftale ser fremtiden lys ud for både 3F og Superligaen, idet de sammen vil arbejde mod at styrke og udvikle dansk fodbold både på og uden for banen.

Nye fordele for 3F’s medlemmer

Med 3F’s nye hovedsponsorat i Superligaen åbnes der op for attraktive muligheder for forbundets medlemmer. Nu kan medlemmerne nemlig benytte sig af en særlig fordel: de har mulighed for at hente to gratis billetter til hver kamp i 3F Superligaen.

Sådan får du billetter

Billetterne kan hentes via Mit3F-appen eller hjemmesiden. De bliver tilgængelige i takt med, at de enkelte klubber åbner op for deres billetsalg. For at sikre sig adgang til en ønsket kamp, er det derfor vigtigt for medlemmerne at være opmærksomme på, hvornår billetsalget starter, så de kan planlægge og udnytte denne medlemsfordel til fulde.

Dette initiativ giver ikke kun medlemmerne en chance for at opleve spændingen ved live fodboldkampe, men styrker også fællesskabsfølelsen inden for forbundet. Det er en unik mulighed for 3F’s medlemmer at samles om deres interesse for fodbold og nyde godt af deres fagforbunds engagement i sportens verden.