HK Provinsklubben

HK Provinsklubben
Stavtrupvej 9Q
8260 Viby Jylland

Telefon nummer for HK Provinsklubben:

Centrér kort

Find den bedste fagforening og A-Kasse for dig – Spar mange penge nu

Skal du vælge en fagforening så er det for at sikre dig bedst muligt, hvis du får problemer på din arbejdsplads, men det handler i høj grad også om prisen og hvad du får for de penge du bruger. Prisen på fagforeningen er nemlig den mindste del. Faktisk helt ned til 65 kr. om måneden. Det er altså i A-kassen du sparer mest Disse to ting hænger dog sammen hos langt de fleste og herunder kan du se præcis hvad du får og hvad du skal betale.

Er HK Provinsklubben din forening? Skift og spar

Husk at når du vælger en ny fagforening og/eller A-Kasse, så er det ikke din arbejdsgiver der kan presse dig. Det er længe siden der kom frit fagforeningsvalg. De gamle forbund som 3F og HK mfl. er af den gamle skole og derfor en del dyrere

Er du med i denne fagforening i dag, så er det altså muligt at finde både et andet forbund og få en langt bedre pris.
At være medlem af en fagforening er meget vigtigt og ikke stedet at sparer. Den koster ofte ned til 69 kr. pr. måned. A-Kassen er godt nok den der sørger for at du får penge, hvis pludselig står uden arbejde, men det er fagforeningen der støtter og hjælper hvis du får problemer. Måske du oplever

• Manglende løn
  • Dårlig opførsel fra din chef
  • Juridiske udfordringer
  • anklaget og fyret
  • At komme videre i nyt job

Er du i HK Provinsklubben? - Skift og spar penge

A-Kassen er, der hvor du virkelig kan mærke at du har betalt, hvis du lige pludselig står uden arbejde. Fagforeningen er den der hjælper hvis du har problemer, men A-Kassen er der hvor pengene skal komme fra, så at sige. Derfor er det super vigtigt at du er med i en a-kasse og gerne en der passer til dig dig og ikke nødvendigvis din arbejdsgiver.

Det kan være at du udover dit faste job er selvstændig eller drømmer om det. Find derfor en A-kasse og fagforening, der kan hjælpe dig med dine drømme.

Du skal ikke indgå kompromis med din A-Kasse og fagforening. Du kan spare mange penge og stadig få den hjælp du har brug for.

Der er mange der tager fejl af fagforening og A-kasse. De to ting hænger sammen men er ikke det samme De har to forskellige funktioner og det skal du vide inden du vælger. Fagforeningen består af advokater der hjælper hvis du står med problemer. A-Kassen er den der sørger for at du får hjælp hvis du bliver syg. Det er ligeledes A-kassen der stiller krav til, hvordan du kan få penge og om du får en karensperiode (karantæne). Lige så er det A-kassen der skal hjælper med kontakt til jobcenteret bliver så nem som mulig. Der er mange krav og særligt hvis du er selvstændig så kig dig godt for og kontakt flere for at få den fornødne hjælp.