Det er de færreste, der går igennem livet uden udfordringer. Derfor er det vigtigt, at passe godt på sig selv på de bedst tænkelige måder. For rammes man af forskellige årsager, står man oftere på stærkere grund.

Egenomsorg

Vi alle kan have stressede perioder i vores liv. Her er det vigtigt at passe godt på sig selv både psykisk og fysisk. Med træning af kroppen sikker du bedre mental helse men også en stærkere krop. Spiser du dertil også sundt, er man ofte bedre rustet til at håndterer stressfyldte perioder. Hvile er også vigtigt. Her kan naturen også afhjælpe.

Find en træningsform der passer ind i din hverdag

Alle ved at motion øger ens velbefindende. Både på humøret og kropsligt. Om du dyrker træning hjemmefra eller ude er underordnet. Det vigtigste er, at du får det tilpasset til din hverdag. Der er mange muligheder herfor, så læs mere her for at finde det rette for dig.

Psykisk velbefindende

Udover træning er der også andre måder at passe godt på sig selv. For udover at vi kan blive ramt af stress eller anden sygdom, så handler livet om at skabe sig et meningsfuldt liv. Et liv hvor man på flere områder trives og har det godt med sig selv. Det kan være at ens job er for stressfuldt, hvilket ikke er gavnligt for en på den lange bane. Og så må man overveje om et nyt job skal til. Med en a-kasse eller fagforening i ryggen sikrer du dit økonomiske fundament. Om ikke andet for en periode.

Økonomisk tryghed er også at passe på sig selv

En a-kasse eller fagforening sikrer dig nemlig dagpenge, hvis du mister dit job. Det kan også være affødt af langvarig stress eller sygdom. Så skab tryghed for dig selv også økonomisk. Det tjener dig bedst i længden.