Støberiklubben

Støberiklubben
Frøjkvej 75
7500 Holstebro

Telefon nummer for Støberiklubben:

Centrér kort

Bedste fagforening og A-Kasse – Vælg ny nu

Når du vælger at sikre dig via en fagforening så er det for at sikre dig bedst muligt, hvis du skulle løbe ind i problemer på din arbejdsplads, men prisen er jo mindst lige så vigtig. Faktisk er prisen på fagforening meget lille i forhold til a-kassen. Disse to ting hænger dog sammen hos langt de fleste og herunder kan du se præcis hvad du får og hvad du skal betale.

Fagforening for Støberiklubben – Skal du have en anden ?

Medlemskab af en fagforening er meget vigtigt og ikke stedet at sparer. Den koster ofte ned til 69 kr. pr. måned. A-Kassen er godt nok den der sørger for at du får penge, hvis pludselig står uden arbejde, men det er fagforeningen der hjælper dig hvis du har problemer med din arbejdsgiver. Måske du oplever

• Problemer med lønnen
  • Der opstår problemer med kollegaer
  • Juridiske udfordringer
  • Usaglig fyring
  • samt meget meget mere

Husk at når du vælger nye forening eller A-Kasse, så er det ikke din arbejdsgiver der kan presse dig. Det er længe siden der kom frit fagforeningsvalg. De store gamle fagforbund støtter ofte både politik og andre ting du sjældent har brug for

Så selvom du i dag måske tilhører denne fagforening, så er det altså muligt at finde både et andet forbund og få en langt bedre pris.

Er du i Støberiklubben? - Skift og spar penge

A-Kassen er, der hvor du virkelig kan mærke at du har betalt, hvis du en dag står uden job. Din fagforening hjælper med det juridiske, som kontrakter, overtrædelser, dårlig behandling, men A-Kassen er pengetanken, så at sige. Derfor er det super vigtigt at du er med i en a-kasse og gerne en der passer til dig dig og ikke din arbejdsgiver.

Det kan være at du udover dit faste job er selvstændig eller drømmer om det. Kig efter de rigtige fagforeninger og A-Kasser for selvstændige

Få flere penge med din A-Kasse og fagforening. Spar pengene med det samme uden at få mindre når du har brug for det.

A-Kasse og fagforening er ikke det samme De to ting hænger sammen men er ikke det samme De har to forskellige funktioner og det skal du vide inden du vælger. Fagforeningen består af jurister der hjælper hvis du står med problemer. A-Kassen er den der sørger for at du får penge når du har brug for det. Det er også dem der stiller krav til, hvordan du kan få penge og om du får en karensperiode (karantæne). Lige så er det A-kassen der skal sørger for at kontakten til jobcenteret bliver så nem som mulig. Der er flere krav hvis du har egen virksomhed så kig dig godt for og kontakt flere for at få den fornødne hjælp.