Kreds Nord
Tornhøjvej 4A 1
9220 Aalborg Øst

Telefon nummer for Kreds Nord:

Find den bedste fagforening og A-Kasse for dig – Spar mange penge nu

Skal du vælge en fagforening så er det for at sikre dig bedst muligt, hvis du skulle løbe ind i problemer på din arbejdsplads, men prisen er jo mindst lige så vigtig. Faktisk er prisen på fagforening meget lille i forhold til a-kassen. Disse to ting hænger dog sammen hos langt de fleste og herunder kan du se præcis hvad du får og hvad du skal betale.

Fagforening for Kreds Nord – Skal du have en anden ?

Når du skal vælge dig en ny fagforening eller A-kasse, så er det dig der vælger og ikke din arbejdsgiver. Det var i gamle dage at arbejdsgiveren kunne bestemme hvilken forening du skulle være med i. De gamle forbund som 3F og HK mfl. er af den gamle skole og derfor en del dyrere

Så selvom du i dag måske tilhører denne fagforening, så er det altså stadig muligt at finde en anden og sparer mange penge
Medlemskab af en fagforening er meget vigtigt og ikke et sted du skal spare dine penge. A-Kassen er godt nok den der sørger for at du får penge, hvis pludselig står uden arbejde, men det er fagforeningen der giver dig hjælp hvis du har sammenstød med din arbejdsgiver. Mange får problemer

Det er A-kassen der hjælper dig, hvis du pludselig er uden arbejde. Fagforeningen kan hjælpe dig med alle andre problemer, men A-Kassen er der hvor pengene skal komme fra, så at sige. Derfor er det vigtigt at du er med i en a-kasse og gerne en der passer til dig dig og ikke nødvendigvis din arbejdsgiver.

Det kan være at du udover dit faste job er selvstændig eller drømmer om det. Så kig på rigtige fagforeninger og A-Kasser.

Gå aldrig på kompromis med din A-Kasse og fagforening. Du kan spare mange penge og stadig få den hjælp du har brug for.

Fagforening og A-Kasse er ikke det samme. Mange tror det er det samme, men det er det ikke. De har to forskellige funktioner og det skal du vide inden du vælger. Fagforeningen består af fagfolk der hjælper hvis du står med problemer. A-Kassen er den der sørger for at du har noget at leve af mens du er uden job. A-Kassen stiller krav til, hvordan du kan få penge og om du får en karensperiode (karantæne). Lige så er det A-kassen der skal arrangerer kontakt til job centeret bliver så nem som mulig. Der er mange krav og særligt hvis du er selvstændig så kig dig godt for og kontakt flere for at få den korrekte hjælp.